W Maxton Design tworzymy nasze produkty już od 2006 roku. Wieloletnie doświadczenie w produkcji splitterów zaowocowało powstaniem Carbon Division – oddziału produkcji elementów aerodynamicznych z karbonu i innych komponentów. W naszej siedzibie głównej w Polsce, skąd pochodzą wszystkie produkty Maxton Design, w przeciągu ostatniego roku zbudowaliśmy zaplecze produkcyjne z najnowocześniejszych maszyn oraz specjalnie wyszkolonych specjalistów.
Proces obróbki karbonu jest długi, wymaga wielu etapów, odpowiedniego zaplecza sprzętowego i wyszkolonych specjalistów. Włókno węglowe cechuje się dużą wytrzymałością i jednocześnie jest lekkie, dlatego jest stosowane na przykład w motorsporcie. W Maxton Design tworzymy nasze produkty z myślą o tym, że każdy powinien mieć szansę na ulepszanie i tuning swojego samochodu. Również z użyciem karbonu, który kojarzy się z wyścigami i niedostępnością. Chcemy, aby karbon mógł zawitać wśród codzienności dróg na całym świecie.
Nadwozie samochodu skanowane jest za pomocą skanera o bardzo wysokiej wydajności i dokładności. Powstaje model 3D nadwozia. Projektant na bazie modelu 3D z skanowanego samochodu tworzy projekt dokładek.
Za pomocą maszyn do obróbki CNC powstają formy, które posłużą do dalszych etapów produkcji. Formy wykonane za pomocą metody CNC oklejane są dokładnie karbonem.
Całość trafia do specjalnego pieca, w którym karbonowe płachty utwardzają się i na stałe przyjmują dany kształt. Tak powstaje docelowa forma produktu.
Maszyna o nazwie ploter, na podstawie komputerowego modelu wycina z płacht karbonu kształt produktów. Wycięte skrawki wkleja się do formy. Wymaga to bardzo dużej dokładności i wyczucia.
Tak przygotowane elementy umieszcza się w folii z zaworem ciśnieniowym. Elementy w folii umieszcza się w autoklawie, a do zaworów podłącza się węże.
Autoklaw to maszyna, która reguluje odpowiednio ciśnienie oraz temperaturę. W autoklawie elementy rozgrzewane są do 120°C pod ciśnieniem 6 barów. Elementy pozostają w autoklawie od kilku do kilkudziesięciu godzin. Po wyjęciu elementów z autoklawu usuwa się folię i z form wyjmuje się gotowe produkty.
Produkty karbonowe wymagają dalszej ręcznej obróbki. Szlifuje się je, lakieruje i poleruje. Po wykonaniu wszystkich czyności można przystąpić do montażu gotowych splitterów do samochodu.
Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.